SkanPers Kommunikation

JobbPortalen.no

Employer Branding

- Kjært barn har mange navn.

Employer Branding, Varemerkebygging, Merkevarebygging og Omdømmebygging er begreper de fleste har hørt om. Det er slett ikke noe nytt tema, men det har sjelden vært viktigere. 

Employer Branding

September 12, 2012 at 1:26 PM

Omdømme er virksomhetens DNA, her ligger potensiale til økt tiltreknings- og konkurransekraft! Verdien av din bedrifts omdømme, eller DNA om du vil, hjelper deg å posisjonere deg som en attraktiv arbeidsgiver

  • Hvem er vi?
  • Hva står vi for?
  • Hvor skal vi, og hvordan skal vi komme oss dit?
  • Hvilken verdi tilfører vi våre kunder/brukere?
  • Hva er unikt med oss, hva skiller oss fra våre konkurrenter?
  • Hva gjør din bedrift for å skaper trivsel og bygge lojalitet? 
  • Hvordan kommuniserer dere dette utad?

Attraktive arbeidsgivere har ikke bare fokus på å tiltrekke nye medarbeidere, de har også stor fokus på å ta vare på de medarbeidere de allerede har. Dette er enkel matematikk. Medarbeidere som opplever at de jobber i en virksomhet med et positiv og godt omdømme er stolte av arbeidsplassen sin. Det gir motivasjon og skaper trivsel, som igjen bygger lojalitet. Slik blir virksomhetens DNA firmaets største tilgang og konkurransefordel.

Din virksomhets omdømme (DNA) er den nye markedsføringsvalutaen!

Jeg brenner lidenskaplig for tema, og hjelper gjerne deg og din virksomhet komme igang, ta kontakt da vel!
 
Solgul høsthilsen

Ellen 


Tags: Arbeidsgiver Omdømmebygging Omdømme
Category: DU- som leder Ellens hjørne Omdømmebygging

Tanker?

Leave a Reply



(Your email will not be publicly displayed.)


Captcha Code

Click the image to see another captcha.