SkanPers Kommunikation

JobbPortalen.no

Slik blir du populær på arbeidsplassen

- 10 gode råd.

Det å kunne gå til jobb med glede, engasjement og optimisme legger forholdene til rette for et trygt og godt arbeidsliv. Arbeidsglede, begeistring, motivasjon og engasjement er områder vi alle bør ta ansvar for å skape!

Slik blir du populær på arbeidsplassen

October 15, 2012 at 11:03 AM

Gjennom å sette fokus på initiativ, mot og egne evner skaper vi arbeidsglede, samhold og begeistring. Iblandet humor og litt glad galskap kan vi sammen jobbe med og mot områder som stress, travelhet og et stadig større fokus på effektivitet. Det gir oss de beste forutsetninger for å gå til jobben med glede, og legger de forholdene til rette for videreutvikling, læring og mestring.

Her er 10 måter å bli populær på:
  1. Vær glad og positiv
  2. Ta ansvar for egen jobb, jobb strukturert og lever resultater
  3. Kreativitet og humoristisk sans er alltid et pluss
  4. Vis omtanke
  5. Vær punktlig
  6. Vis omsorg, og vær en god kollega
  7. Del av din erfaring og kompetanse uten å forvente noe tilbake
  8. Gi konstruktiv kritikk med målsetning å lette kollegers arbeidsbyrde
  9. Gi ros! Berøm gode kvaliteter, innsatser og andres entusiasme for å bidra til din arbeidsglede
  10. Lytt mer enn du prater
Glem ikke hva som er upopulært på arbeidsplassen. Negativ holdning til jobben, syting, smisking med sjefen, gruppepress, mobbing, å ikke gjøre rent etter seg på toalettet, lukte vondt, komme for sent eller ikke holde avtaler.
 

Jobbportalen.no



Tags: Arbeidsliv Profesjonell framgang
Category: Ditt profesjonelle rykte DU- din største ressurs Jobb tips Jobbsøker

Kommentar?

Leave a Reply



(Your email will not be publicly displayed.)


Captcha Code

Click the image to see another captcha.