Edgar Valdmanis
LinkedIn har vesentlig færre brukere enn Facebook, men der Facebook er det hyggelige, joviale forumet – der er LinkedIn det profesjonelle, jobbrettede verktøyet.
I mange tilfeller virker det som at brukerne ikke forstår hvordan man skal bruke LinkedIn på en god måte. Der kan du jo ikke legge ut bilder fra skituren, oppdateringer om en reise du er på, gratulere venner med dagen eller lignende. Dermed legger de heller ikke mye jobb i tilstedeværelse på denne viktige møteplassen. Det er en tabbe.
LinkedIn er som sagt den profesjonelle møteplassen. Det er her du møter din forretningspartner. Det være seg ansatt, sjef, kunde, leverandør eller samarbeidspartner. Helt gratis, så lenge du har er på nett. Da burde det være høyere på radaren din mener jeg.
For å komme i gang er det noen få enkle grep du må ta. Jeg har laget en rekke med enkle tips til hvordan du kommer raskest mulig opp å stå på LinkedIn. Disse deler jeg gjerne med deg. Det er fordi jeg lever opp til mitt eget mantra om det viktigste i nettverksbygging. Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger, så hvis du har kommentarer er det bare å legge dem inn.
Ikke minst, ved å følge disse rådene blir du en bedre nettverksbygger, og jobber du i salg kan du regne med å få et bedre salsgresultat som en hyggelig følge av det.