SkanPers Kommunikation

JobbPortalen.no

Hvorfor er det ikke flere som blogger?

- En egen blogg en utmerket plattform.

Tag Cloud



Arkiv

2012

2013

2014

2015

2016

Mange bruker Facebook, LinkedIn eller Twitter til å kommentere på dagsaktuelle hendelser. De trekker frem og poster saker selv, eller kommenterer på andres poster.

Det er ikke uvanlig at en enkelt sak får 10 eller flere kommentarer. Det gjelder både de seriøse og de mer humoristiske. Vår erfaring er at de seriøse gjerne får like mange kommentarer som de morsomme trådene. Vi ser at det er mange som tar opp alvorlige tema som sunn mat, unødig bruk av palmeolje, bedre kollektiv-trafikk. Temaene presenteres på en seriøs, saklig og skikkelig måte

Hvorfor er det ikke flere som blogger?

November 27, 2013 at 10:16 AM

Dersom du har meninger du ønsker å dele med andre, er en egen blogg en utmerket plattform. Det er faktisk en bedre plattform enn ulike sosiale medier fordi bloggen er din. LinkedIn er LinkedIn og Facebook er Facebook, disse har egne spilleregler som kan endres fra den ene dagen til den andre.

Bloggen er din egen. Du eier domenet, og former bloggen slik du vil ha den. Over tid vil innleggene bygge profilen din, og det blir merkevarebygging av deg selv.

Profil- og merkevarebyggingen gjelder både internt og eksternt. Det vi kaller BusinessBloggere er de som blogger om jobbrelaterte temaer. Dersom du blogger om oppdateringer i regnskapsregler, endrede skatteregler o.l. vil du få en tydeligere profil på arbeidsplassen. Istedenfor å være “han høye på regnskap” blir du kjent som “Per på regnskap, han som bare kan alt vet du”. På den måten bygger du din egen merkevare. Og når du blogger om jobbtemaer vil du raskt etablere deg som eksperten, eller i hvert fall en som kan mer enn de fleste, innenfor ditt fagområde.

Utenfor arbeidsplassen får du også tydeligere profil, noe som kommer både deg og arbeidsgiveren din til gode. Det er en rekke eksempler på at det positive bildet man har skapt gjennom en blogg, smitter over på lesernes oppfatning av arbeidsgiveren. Det hjelper til å hente inn både kunder og nye kolleger. Velkommen som blogger!

Bildet er forresten hentet fra NilsApeland.no, den nye bloggen til den erfarne foredragsholderen ogkommunikasjonsrådgiveren Nils Apeland. Hvis det er riktig for ham, er det kanskje riktig for deg og?

Ta kontakt i dag – så hjelper vi deg i gang med din egen blogg:



Tags: Arbeidsgiver Sosiale media
Category: DU- din største ressurs DU- som leder Edgar Valdmanis

Tanker?

Posted by Niels Reib - Ledigidanmark.dk on
En relevant artikel om et emne som optager mig selv meget. Jeg tror på at fremtidens arbejdsmarked, både i Norge og Danmark hvor jeg bor, fremadrettet vil se lang flere af det vi i dk kalder projektansættelser, hvor man bliver ansat til at udfører en specifik opgave og så er det videre derefter.

Så i følge min bedste overbevisning er det bedre at starte med sin karriere branding, ved at lave en karriere blog, hellere igår end at vente til imorgen.
Leave a Reply



(Your email will not be publicly displayed.)


Captcha Code

Click the image to see another captcha.