Alle har vi kjennskap til dem - kolleger med irriterende (u)vaner som gjør at du nesten går fra konseptene... Det meste kommer tilbake når du minst aner det,så sørg for at det ikke er du som irriterer andre! Vi har hatt en fornøyelig stund med å tenke gjennom egne erfaringer, og andres. I beste mening oppsummerer vi hva vi selv har irritert oss over.
Om du synes vi har glemt noe får du gjerne komme med dine kommentarer!
Irriterende uvaner på jobb
June 27, 2012 at 9:42 AM
1. Snakk ikke for høyt i telefon
Demp deg, ta hensyn og gjør personlige samtaler så korte som mulig.
2. Rot på kjøkkenet
Din mamma jobber ikke her, rydd opp etter deg!
3. Felles toalett
Din mamma jobber jammen ikke her, gjør rent etter deg!
4. Musikk og lyder på data'n
Ingen vil lytte til lyd fra din datamaskin, eller musikk som overdøver radion. Skru av, demp volumet eller bruk headset.
5. Barn med på jobb
Barn som besøker kontoret er bedårende - en sjelden gang! Daglige besøk forstyrrer og skaper irritasjon.
6. Morsomme mail
Alle liker latter og glede, men de fleste får mer enn nok e-post iløpet av dagen - fyll ikke opp kollegers innboks med tull.
7. Spre eder og galle
Alle opplever vi motganger, del det med én - gjerne din sjef. Aldri kollektivt med alle. Negativ stemning sprer seg, og påvirker alle i din nærhet.
8. Gjem deg bak mobilen
Snakk med dine kolleger, unngå sms, mobilsurf og private tlf.samtaler i pausene. Bygg nettverk, vis interesse og bry deg!
9. Selvstendighet
Spør bare om hjelp når du virkelig trenger det, gjør hva du kan for å finne løsninger før du forstyrrer andre
10. Du stiller uforberedt
Still ikke til møter uten å være forberedt. Det er respektløst mot dine kolleger og sløsing av deres tid.
11. Du er ikke en lagspiller
Tilby din hjelp om du har tid til overs.
12. Pauser
Ta ikke for lange pauser - respekter dine kolleger og din arbeidsgiver
13. Kroppslukt
Personlig hygiene bør være en selvklarhet. Dusj, bytt klær, overdriv ikke parfymeringen og behold skoene på om du vet at føttene stinker.
14. Du er syk
Hold deg hjemme. Å stille på jobb og smitte dine kolleger er ikke spesielt verdsatt.
15. Din mobiltelefon ringer i ett
Ha din private mobil på lydløs, la den heller ikke ligge å ringe på ditt skrivebord om du ikke er der.
16. Slapt håndtrykk og ingen øyekontakt
Tenk på hvordan du selv vil bli bemøtt.
Følg jobbportalen på Facebook og G+ for flere tips og råd
Kommentar?
where can i buy protonix in US
Actual trends of medicine. Get information now.
where to buy lisinopril
Best trends of medicine. Get here.
how to get valtrex without a prescription
Some news about medicine. Get here.