Ditt profesjonelle rykte går foran deg i alt du gjør. Gjennom et sterkt personlig varemerke får du fremgang i karrieren, og kontroll over din egen fremtid.
Ditt profesjonelle rykte
April 11, 2012 at 12:09 PM
Utdanning er et minimumskrav og ikke lengre en konkurransefordel ved rekruttering. Stadig oftere ser vi at personer med et sterkt personlig varemerke og et attraktivt profesjonelt rykte har fremgang i karrieren. Dette sier Jobbportalens samarbeidspartnere og suksessduo'en bak boken ”Du – ett varumärke”, Per Frykman og Karin Sandin.
Personal Branding er ikke lengre en trend, men en nødvendighet. Suksess er i stor grad avhengig av måten man setter ord på og formidler ekspertise, samt ambisjoner og at man brenner for det man driver med.
”There is no way to put a price on your professional reputation, its value to you is priceless”
Per Frykman er en karismatisk mann, med stor kunnskap og brennende drivkraft. Ifølge han finnes det ingenting mer lønnsomt enn å analysere ditt profesjonelle rykte! Det spørsmålet kan være med på å avgjøre din fremtid, forteller han
"I think reputation is really all you have in life – and that´s something you´ve got to fight to protect” Sir Richard Branson
Du er din største ressurs! For å finne Ditt personlige varemerke må du identifisere dine unike sider og din styrke - for så å bruke det fullt ut, og våge stikke deg ut! Karin Sandin og Per Frykman har følgende tips:
♦ Finn ut hvilket inntrykk andre har av deg.
Få hjelp av en ekspert til å analysere ditt profesjonelle rykte og personlige varemerke for å kunne videreutvikle det. Vi går til eksperter når vi klipper oss, når vi trenger briller og når vi trener. Med eksperthjelp får du en troverdig og førsteklasses plattform å stå på for å kunne utvikle ditt personlige varemerke videre.
♦ Brenn for alt du gjør.
Lidenskap er alltid nummer en. Om du er flink i det du driver med og brenner for det, trenger du ikke å legge mye tid i å bygge opp image. Da kommer det av seg selv.
♦ Bli en ekspert.
Finn din nisje og absorber all kunnskap innenfor ditt spesialområde. Følg de beste i verden via Twitter og spre kunnskapen. Husk å ikke kopiere - uttrykk din egen unike mening.
♦ Slutt aldri å imponere.
Innse at ditt profesjonelle rykte er en ferskvare som du hele tiden må ta vare på. Benytt hvert møte, mail – alt du gjør, som din siste sjanse til å imponere og overraske dine omgivelser.
♦ Sett din egen tagline.
Vis tydelig hva du vil oppnå og skape ved bruk av en personlig tagline. Det er summen av hva andre sier om deg, komprimert til en betydningsfull mening. Den skal fange hva du står for og hjelpe deg med å ta gjennomtenkte beslutninger. Den kommer også til å inspirere. Taglinen skal raskt forklare hva du driver med, den skal vise hvem du er og hva du vil med din jobb. Her skal ambisjonene, og ikke din tittel, frem. En bra og troverdig tagline er det sterkeste, mest kraftfulle og unike uttrykk av ditt personlige varemerke.
Jobbportalen anbefaler varmt at du kontakter Karin Sandin og Per Frykman for å identifisere Ditt profesjonelle rykte!