En spontant, tilfeldig og fortryllende telefonsamtale tirsdag ga meg ønske om å skrive litt om hva et positivt omdømme betyr i hverdagen. Et positivt omdømme skaper dynamikk og engasjement, et sterkt og tydelig varemerke og bidrar til fornøyde medarbeidere som blir gode ambassadører mot omverden. Fornøyde og stolte medarbeidere er en styrke større enn jeg tror mange innser.
Et positivt omdømme må fortjenes og ivaretas
May 16, 2012 at 1:15 PM
Dine medarbeidere og kolleger er med sin kunnskap, engasjement og lojalitet blant dine fremste konkurransefordeler!
Jeg satt dypt fokusert i mitt, da telefonen ringte og en strålende glad og positiv dame ville selge meg en banner annonse. Jeg forstod at et potensielt salg var årsaken til telefon, men det tok aldri bort hennes vilje og evne til å lytte! Jeg ble imponert, hun både lyttet og tok til seg den informasjon hun fikk. Hun presenterte sitt konsept på en aldeles strålende måte, og jeg kjente umiddelbart at akkurat sånn vil jeg at våre kunder oppfatter både meg og mine medarbeidere - alltid!
Denne damens engasjement for konsept og produkt, urokkelige tro på sin ledelse og organisasjonen gjorde at jeg fikk akkurat samme troen. Jeg er overbevist om at SøkUtdanning.no er den beste aktøren innen sitt felt takket være deres medarbeider som representerer dem med bravur!
Med fare for å gjenta meg selv - stolte medarbeidere med kunnskap, engasjement og lojalitet er blant organisasjonens fremste konkurransefordeler!!
Jeg kommer aldri til å ville dele ut noen kaktus, men jeg deler gjerne ut en verbal bukett farverike vårblomster når jeg kjenner for det. Idag går den til Søk Utdanning, og en fortryllende dame jeg ikke skal nevne ved navn. DU er bedriftens ansikt utad, og du skal vite at du gjør inntrykk! Det er befriende å treffe mennesker som deg på telefon, som virkelig brenner for - ikke bare sin egen jobb&lønn - men for bedriften og konseptet du representerer.
Ellen